onsdag den 30. marts 2011

Clematis

Der er et hul i mit hegn lige ind til naboen... og lige til hvor de sidder og griller.. i øjenhøjde.. Jeg tænkte lidt på, jeg skulle have mig en fin clematis der kunne blomstre så jeg var lidt mindre generet af naboen...


Men den blomstrer ikke HELE sommeren.. Men er bare sårh fin.. Nogle gode ideer til hvad jeg ellers kunne plante som jeg kunne nyde godt af allerede i år? Tænker Efeu kunne være fint hele året, men det vokser altså ikke lige op i 2 meter bare sån vups vups! Gode ideer modtages gerne :-)

3 kommentarer:

Unknown sagde ...

Så ærteblomster - de vokser flittigt op ad hegnet, har flotte blomster hele sommeren.
Ellers - køb den ærtesort Isabella har i sortimentet, der står den er god til at kravle op ad hegn, og så har bissen noget han kan spise hele sommeren :-)

ElisaStof sagde ...

Hmm.. nåe ja, det var da en god ide!!

Camilla sagde ...

Efeu er nok en af de hurtigeste til at komme op, men alle planter vil ikke vokse det vilde det første år.Da den sætter rødder.
Man kunne sætte en klatre hortensia den er ikke så hurtig voksene, men den er rigtig køn og har fine lyse grønne blade der kan dække og hvis du køber den i en god størrelse, går det jo hurtigere.